Ruskamatka Saariselälle

• 14.21.9.2024

Vietetään yhdessä rentouttava viikko Saariselällä retkeillen!

Syyskuussa yleensä Lapin lämpötilat suosivat luontoliikuntaa, ja jo puolen  tunnin kävely metsän siimeksessä tai tunturin kupeesa rauhoittaa mieltä  ja saa rentoutumaan. Loman aikana kuljemme yhdessä tai omatoimisesti  erilaisia ja eri pituisia reittejä Saariselän luonnossa ihmetellen sen avaraa  mutta jylhää erämaata. Koko ruskaviikon aikana mukana on myös Matka  Mäkelän kuljettaja, joka lähtee myös halukkaiden kanssa luontoon ”perää  pitämään”.

Maamme toiseksi suurin kansallispuisto UKK tarjoaa reittejä eri  kuntoisille vaeltajille. Itse Saariselän ohella myös Kiilopää on oiva lähtöpiste alueen hienoimmille vaellusreiteille. Alueelta löytyy myös puuhaa  kulttuurinnälkäisille. Saariselältä n. 40 km pohjoiseen sijaitseva Inarin  kirkonkylä on saamelaisuuden keskus, jossa sijaitsee myös saamelaismuseo ja luontokeskus Siida. Täällä on myös Suomen toiseksi syvin sekä  kolmanneksi suurin järvi, Inarijärvi, jossa komeilee saamelaisten vanha pyhä uhripaikka, Ukonsaari. Matkan aikana on siis mahdollista tehdä  esim. rankkasateen yllättäessä retkiä kuljettajan johdolla, ryhmän omalla  bussilla ryhmän toiveiden mukaisesti.

Katso koko ohjelma hintoineen ja ilmoittautumisohjeineen alla olevasta liitteestä:

Huomioithan, että osallistujien tulee vakuuttaa itsensä, sillä yhdistys ei vakuuta osallistujia.